Seminarium 16/10: Personalens roll i framtidens fysiska butik

Seminarium 16/10: Personalens roll i framtidens fysiska butik

Under en halvdag kommer vi att få lite olika perspektiv på hur servicemötet i butiken förändras.

Den fysiska butiken är föremål för omfattande förändring. Dagens kunder ställer alltmer avancerade krav på butikens erbjudande, där digitalisering och mobilanpassade lösningar blir allt mer centralt. Servicemötet i butiken är i förändring och butikspersonalen står inför betydande utmaningar. Den 16/10 anordnar Centrum för handelsforskning ett seminarium som är inriktat på de utmaningar som handelsorganisationer möter idag – och de möjliga lösningar som finns. Under en halvdag får vi lyssna till inspirerande inspel från såväl forskare som kunniga praktiker.

Lokal: Workshopen kommer att hållas på Mindpark, Bredgatan 11, 252 25 Helsingborg. Rum E7 (7:e plan).

Preliminärt program:

8.30 – 9.00 Fika och mingel

9.00 – 9.10 Välkommen

9.10 – 9.50 Personalens roll i den fysiska butiken: Utmaningar och möjligheter
Kristina Bäckström och Ulf Johansson, Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet berättar om preliminära resultat från ett forskningsprojekt där de studerar fem svenska personalens roll vid kundmöte i detaljhandelsföretag

9.50 – 10.30 Kundmötet och de nya kunderna. Om att tänka förbi standardiserade kund och säljmöten
Sofia Valentin, internationellt verksam kundupplevelse & grundare av CX First som arbetat med stora internationella detaljhandelskedjor kring kund och säljmöte i fysisk butik. Sofia kommer visa analyser och resultat från projekt som visar på skillnader mellan olika behov (hos kundere) samt hur dessa kan mötas upp i form av utformning av butiker samt arbetsprocesser för personal.

10.30 – 10.40 Kaffe

10.40-11.20 Clas Ohlson – Strävan efter en kundupplevelse i Världsklass
Björn C Nilsson, ansvarig för customer interaction hos Clas Ohlson berättar om hemmafixarkedjans Säljcoachprogram samt arbetet med att väva ihop de olika säljkanalerna i en sammanhängande kundupplevelse.

11.20 – 12.00 Coop Sverige – att jobba med säljmöte inom dagligvaruhandel
Christine Jacobsson, Chef HR Kompetens-, Ledarförsörjning och Coopskolan

12.00 Avslutning med mingellunch

Anmäl dig!

Seminariet är kostnadsfritt men anmälan är bindande och ej avbokad plats debiteras med 450 kronor (exklusive moms).

Stäng meny