top of page

Digital marknadsassistent, Familjen Helsingborg

Arbetsplatsbeskrivning Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. Syftet med vårt samarbete är att driva gemensamma frågor som gynnar regionen. Ett av Näringslivs- och destinationsutvecklings mål inom Familjen Helsingborg är att arbeta för ökad internationell turism och investeringar. Vi arbetar även med att skapa det bästa värdskapet för våra turister och för ökad attraktionskraft. Vårt kontor finns centralt på Drottninggatan 7A i Helsingborg och dina kollegor finns både här i Helsingborg och i de 10 övriga kommunerna.

Arbetsbeskrivning Marknadsföring B2C sker alltmer digitalt via globala plattformar och sociala kanaler. Under 2017 tog vi fram en plan över prioriterade plattformar för exponering av offentliga platser, såsom lekplatser, parker, statyer etc. i vår region.  Vi behöver hjälp med att se över redan upplagda offentliga platser, lägga till fler bilder, uppdatera information samt att lägga till nya platser. Kanalerna vi arbetar i är Tripadvisor, Google, Facebook, Yelp och Foursquare, med fokus på de tre förstnämnda. Vi behöver även hjälp med att hålla vår gemensamma destinationssida på Arrival Guide uppdaterad med rätt information för säsongen samt ansvara för att kanalens helhet. Under sommaren behöver vi även hjälp med att intervjua och fotografera personer som bor och verkar i Familjen Helsingborg. Som ett led i att uppnå vår vision har vi skapat ”Hitta ditt drömboende” på vår webbplats. Här kan man hitta sitt drömboende oavsett om man vill bo i egen villa på landet med naturen runt hörnet eller i en pulserande stad. Familjen Helsingborg sticker ut som begrepp för kommunala samarbeten för vi är alltid människor som talar till andra människor. Därför vill vi nu fortsätta att utveckla ”Hitta ditt drömboende” med berättelser från människor som bor i våra orter, byar och samhällen. Sidan är byggd i WordPress.

Kvalifikationer

  1. Du har kunskap om och gärna erfarenhet av att arbeta i ovan prioriterade digitala  kanaler.

  2. Du är en duktig skribent.

  3. Du har kunskap om 360 fotografering samt upplägg av 360 foto.

  4. Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska.

  5. Du är strukturerad och tar ansvar.

  6. Du kan arbeta självständigt. Som medarbetare i Familjen Helsingborg arbetar du självständigt och tillsammans med dina kollegor med att marknadsföra regionens attraktioner och upplevelser via digitala kanaler till potentiella besökare.

Anställningens omfattning Anställningsform: Studentmedarbetare Tillträde: Snarast Omfattning:  8h/vecka under 2018. Heltid under 1 juni-13 juli. Skicka din ansökan med CV och personligt brev i PDF-format till studentjobb@helsingborg.se och skriv ”Digital marknadsassistent” i ämnesraden. Sista ansökningsdag är den 13 april. Du som söker måste vara student inom högre utbildning för att kunna vara anställd som studentmedarbetare, som studentmedarbetare blir du timanställd. För ytterligare information, kontakta Lisa Enström, Koordinator Destination- och Näringslivsutveckling, Familjen Helsingborg, lisa.enstrom@helsingborg.se, 070-870 19 69. Eller Anna Rydberg, projektledare Familjen Helsingborg. Anna.rydberg@familjenhelsingborg.se, 042-103526.

Fotograf: Andreas Fernbrants

bottom of page